En stor palett


Kvalitet, kreativitet og kompetanse står høyt i Dalane Tidende. — Målet vårt er en felles suksesshistorie med kundene våre, slår Harald Hebnes fast.


Det gule huset på Eie rommer store muligheter og har masse historie i veggene. Siden 1955 har utallige utgaver av Dalane Tidende rullet gjennom trykkeriet og vært et kjærkomment innslag i hverdagen til dalbuen hver mandag, onsdag og fredag. På samme måte som lokalavisen har rotfestet seg, har markedsavdelingen også fått et solid feste i næringslivet i regionen.

Vi gir ikke fra oss noe som er halvveis

— Vi sitter på en lokalkunnskap som mange misunner oss. Ikke nok med at vi har en avis i huset, men vi har også en markedsavdeling som har fulgt det lokale markedet i lang tid, informerer Harald Hebnes, leder for markedsavdelingen.

Markedsavdelingen i Dalane Tidende. Harald Hebnes, Siv Grethe Bøhn-Pettersen og Maarten Robben
Bred plattform

Med nær tilknytning til lokalavisen for Dalane, åpner muligheten seg for en bred plattform for kommunikasjon.

— Det mangfoldet av markedsplasser som vi kan tilby, er unikt. Markedstallene viser at papiravisen fortsatt står sterkt og gir god effekt når det kommer til markedsføring av ulike produkter eller arrangement. Derfor er egne reklamebilag i avisen noe som gir god uttelling for kundene våre. Samtidig viser de siste målingene at mellom 40 og 50 prosent av dem som leser nettavisen til Dalane Tidende gjør det på mobilen. Annonsering på nettsida vår gir store muligheter for å nå fram til et stort og bredt publikum.

Hebnes trekker også fram at med et trykkeri i kjelleren, er alt mulig.

Trykkeriet, Dalane Trykk AS

— Vi har en stor palett av plattformer for markedsføring. Samtidig har vi en stor palett av muligheter for hvordan vi kan spre informasjon ut til kundene. Alt er mulig! Det mener jeg! Og det er kanskje det som skiller oss fra de fleste, smiler han.

Alt er mulig!

Dyktige medarbeidere

Som ett av få avishus i Norge huser Dalane Tidende egen illustratør og avistegner. Siv Grethe Bøhn-Pettersen har i tillegg utvidet kompetansen sin til å tegne whiteboard animasjoner. Maarten Robben sitter på stor kunnskap innen markedsføringsfaget og har dessuten god oversikt over ulike tekniske plattformer og løsninger. Med et nært samarbeid med desken, som server både markedsavdelingen og redaksjonen, gjør de sitt ytterste for å gi kunden kvalitet.

Desken på Dalane Tidende. Merete V. Skåra, Frank Ege, Lars Tore Sviggum og Wenche Stødle.

— Kvalitet, kreativitet og kunnskap står sterkt hos oss. Alle som jobber her skal være krye over det de presterer på hver sin plass. Vi gir ikke fra oss noe som er halvveis, forsikrer Hebnes.

Kunden i fokus

Han slår også fast at like sterkt som de tre k-ene, står også integritet.

— Med en stor kundekrets kjenner vi de fleste bedriftene og hva som rører seg i regionen. Vi er opptatt av å holde tett om det vi vet til kunden selv er klar for å markedsføre nyheten. Markedsavdelingen i Dalane Tidende har som mål å finne den beste løsningen for det enkelte firma sammen med kunden.

Vi må bygge felles suksesshistorie!

For markedssjefen står samarbeidet høyt i kurs.

— Sammen med kunden jobber vi med å få et klart bilde av hva man vil ha frem og hvem man vil kommunisere til. Ut fra det lager vi et forslag på hva vi kan lage og i hvilke kanaler vi skal gjøre dette. Vi må bygge felles suksesshistorie! Dét er viktig. Det nytter ikke at vi er fornøyde, dersom ikke kunden er det, forsikrer Harald Hebnes.

Kontakt oss på tlf. 51 46 11 00 eller mail: annonse@dalane-tidende.no